Dobre połączenia

Testuję piktochart.com i jestem pozytywnie zaskoczona. 



Zawsze podobały mi się infografiki, ta forma i łatwość przekazu, czasem w bardzo dowcipny sposób. Pracuję na uproszczonej wersji i muszę przyznać, że nawet mając dostęp tylko do podstawowych narzędzi, można stworzyć całkiem przyjemne grafiki. W planie mam jeszcze przetestować inne dostępne (oczywiście darmowe heh) narzędzia do tworzenia infografik, jak infogr.am czy easel.ly.


Podjarana tematem grafik i bycia grafikiem zrobiłam przegląd dostępnych kierunków studiów (choć się zarzekałam, że ze studiami koniec na zawsze) i różnych kursów. Wybór jest dość spory i muszę porządnie się zastanowić jakiej wiedzy z zakresu grafiki komputerowej potrzebuję najbardziej. Czy skupić się na rysunku, czy iść dalej w wektory i tworzenie stron internetowych (czemu nie myślałam o tym jak wybierałam kierunek studiów kilka lat temu?! czemuuuu?!).

Pewien grafik z wykształcenia, który prowadzi własną firmę poligraficzną, poradził mi, że studia graficzne/plastyczne, nie zawsze gwarantują wysoką wartość grafik. Stwierdził, że prace osób, które nie skończyły ASP czy innych wspaniałych uczelni, są często bardziej unikatowe, niż te tworzone według wyuczonych techniki. 

I ja w to wierzę. Pasja i ciężka praca nad techniką i stylem, są czymś, czego nie ma w planie zajęć na żadnej uczelni czy kursie.